FAQ

Wanneer wordt de afvalcontainer geleverd?

Als er voor 16.00 besteld & betaald is, kan de container de volgende werkdag al worden geleverd. Als dit niet het geval is vervalt de plaatsingsdatum.

Waar wordt mijn afvalcontainer geplaatst?

Voor de exacte plaats van de container dient u op de locatie aanwezig te zijn. Indien u niet aanwezig bent plaatsen wij de container naar eigen inzicht. Als u niet aanwezig bent, kunt u ContainerDirect niet aansprakelijk stellen indien de container niet op de juiste plaats volgens uw inzicht staat.

Mijn container staat niet helemaal op de juiste plaats. Wat nu?

Indien wij opnieuw de container moeten plaatsen en of verplaatsen door schuld van de huurder berekenen wij een tarief van 125,- euro incl. BTW (3m3 t/m 10m3 container).

Wanneer wordt mijn afvalcontainer opgehaald?

Wanneer uw container opgehaald kan worden, bel dan even met onze klantenservice op 06-411 81 288.

Hoe zit het met vergunningen?

In de meeste gevallen hoeft u geen vergunning te regelen. Voor het regelen van een vergunning in uw gemeente bent u zelf verantwoordelijk. Boetes vanuit overheidsinstanties worden direct verlegd bij U. Voor vragen/informatie omtrent een vergunning kunt u beste bij uw gemeente terecht.

Wat kan ik tegen illegaal storen doen?

Om het illegaal storten tegen te gaan raden wij u aan om een zeil over de container te spannen.

Hoe mag ik mijn container beladen?

De container mag maximaal 20 cm boven de rand beladen zijn. Bij overschrijding blijft de container staan en worden extra kosten in rekening gebracht. Te hoog geladen containers worden niet meegenomen.

Hoe zwaar mag mijn afvalcontainer zijn?

Voor een container van 15m3 bouw- & sloop afval wordt van een maximaal gewicht uitgegaan van 5000 kg. Indien het gewicht van de container meer 5000 kg weegt brengen wij een toeslag van 12 cent per kg in rekening.

Hoe kan ik de afvalcontainer annuleren of wijzigen?

Als u de opdracht annuleert of wijzigt tot 24 uur voor levering brengen wij € 25,- annuleringskosten in rekening. Bij annuleren of wijzigen binnen 24 uur van de levering brengen wij nog eens € 100,- extra in rekening.

Hoeveel ruimte neemt een container in beslag?

U moet ongeveer 2,5 parkeerplek vrijhouden voor het plaatsen van een container. Er is ongeveer 1,5 parkeerplek nodig voor het indraaien van de vrachtwagen en 1 parkeerplek voor de container. Onze chauffeur en vrachtwagen moeten via een normale aanrijdroute wel de plaatsingslocatie kunnen bereiken. Is er onvoldoende plaats om de container te plaatsen, dan wordt er een misrit een rekening gebracht. Het bedrag voor zo’n misrit bedraagt € 125,-. De vrachtwagenchauffeur bepaalt naar eigen inzicht of de container te plaatsen is en hoe deze wordt geplaatst. Dit zodat het later ook mogelijk is om de container eenvoudig op te halen.

Hoe lang mag ik de container laten staan?

De prijs die u betaalt is inclusief een drietal weken huur van de container. Daarna wordt er € 2,50 per dag per container huur in rekening gebracht. U kunt de container natuurlijk altijd eerder laten ophalen.

Kan ik de container verplaatsen?

Helaas is het verboden om de container alsnog zelfstandig te verplaatsen. De container moet blijven staan zoals de vrachtwagenchauffeur hem heeft neergezet. Zodra de container toch verplaatst is, waardoor de chauffeur hem niet kan meenemen, wordt er een misrit van € 125,- in rekening gebracht.

Wie is er verantwoordelijk bij schade of diefstal?

U bent te allen tijde als huurder verantwoordelijk voor de container. In bijvoorbeeld het geval van brandschade, lakschade, diefstal en overige calamiteiten bent u aansprakelijk.

Ophaalservice container

U kunt zelf de ophaaldatum van de container(s) aangeven via de link in de bevestiging die u per e-mail heeft mogen ontvangen.

Nog geen antwoord op jouw vraag?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op!